Outdoorlernen. Wirksamkeitsvergleich von Umweltunterricht innerhalb und ausserhalb des Schulzimmers am Beispiel des Themenkomplexes Klimawandel
Open access
Author
Date
2016Type
- Doctoral Thesis
ETH Bibliography
yes
Altmetrics
Permanent link
https://doi.org/10.3929/ethz-a-010788427Publication status
publishedExternal links
Search print copy at ETH Library
Publisher
ETH ZürichSubject
UMWELTERZIEHUNG (FACHUNTERRICHT); ERLEBNISUNTERRICHT (UNTERRICHT); GLOBAL CHANGE + KLIMAERWÄRMUNG (KLIMATOLOGIE); EMPIRISCHE ERZIEHUNGSFORSCHUNG; UMWELTETHIK + UMWELTBEWUSSTSEIN + UMWELTVERSTÄNDNIS (ETHIK); ENVIRONMENTAL EDUCATION (SPECIAL SUBJECTS); EXPERIENCE INSTRUCTION (INSTRUCTION); GLOBAL CHANGE + GLOBAL WARMING (CLIMATOLOGY); EMPIRICAL EDUCATIONAL RESEARCH; ENVIRONMENTAL ETHICS + ENVIRONMENTAL CONSCIOUSNESS + ENVIRONMENTAL AWARENESS (ETHICS)Organisational unit
02045 - Dep. Geistes-, Sozial- u. Staatswiss. / Dep. of Humanities, Social and Pol.Sc.03753 - Stern, Elsbeth / Stern, Elsbeth
Notes
Dissertation. ETH Zürich. 2016. No. 23328.More
Show all metadata
ETH Bibliography
yes
Altmetrics