Improving the efficiency of heavily used railway networks through integrated real-time rescheduling

Open access
Author
Date
2009Type
- Doctoral Thesis
ETH Bibliography
yes
Altmetrics
Permanent link
https://doi.org/10.3929/ethz-a-005911895Publication status
publishedExternal links
Search print copy at ETH Library
Journal / series
IVT SchriftenreiheVolume
Publisher
Institut für Verkehrsplanung und Transportsysteme (IVT), ETH ZürichSubject
OPTIMIERUNG VON GESCHÄFTSPROZESSEN; REAL-TIME SYSTEMS + EMBEDDED SYSTEMS (OPERATING SYSTEMS); FAHRPLÄNE (EISENBAHNVERKEHR); ECHTZEITSYSTEME + EINGEBETTETE SYSTEME (BETRIEBSSYSTEME); RAILWAY TRANSPORT (TRANSPORTATION AND TRAFFIC); OPTIMIZATION OF BUSINESS PROCESSES; TIMETABLES + SCHEDULES (RAILWAY TRANSPORT); EISENBAHNVERKEHR (VERKEHR UND TRANSPORT)Organisational unit
03674 - Weidmann, Ulrich / Weidmann, Ulrich
02226 - NSL - Netzwerk Stadt und Landschaft / NSL - Network City and Landscape
02610 - Inst. f. Verkehrspl. u. Transportsyst. / Inst. Transport Planning and Systems
02655 - Netzwerk Stadt u. Landschaft ARCH u BAUG / Network City and Landscape ARCH and BAUG
More
Show all metadata
ETH Bibliography
yes
Altmetrics