Trolleybus and diesel bus maintenance costs in Switzerland - Unterhaltskosten von Trolley- und Dieselbussen in der Schweiz

Open access
Date
1986-10Type
- Report
ETH Bibliography
yes
Altmetrics
Abstract
Like other countries, Great Britain intends to reintroduce the electric propulsion for bus lines with high patronage. There is a real project in the town of Leeds, where most of the diesel bus lines should be converted to trolleybus operation. To put together the necessary decisive factors, the Institute of Transportation, Traffic-, Highway- and Railway-Engineering of the Swiss Federal Institute of Technology has been given the task to make a longterm comparative study of trolleybus and diesel bus maintenance costs by the West Yorkshire Passenger Transport Executive (WYPTE) in Wakefield. After the labour and capital costs the maintenance costs represent the most important cost element within a public transport company; therefore they can become significant in an evaluation of a public transport system. [...] Show more
Neben anderen Ländern beabsichtigt auch Grossbritannien die Wiedereinführung des elektrischen Antriebes auf stark belasteten städtischen Buslinien. Ein konkretes Vorhaben besteht u.a. in der Stadt Leeds, wo die wichtigsten heute mit Dieselbussen betriebenen Nahverkehrslinien auf Trolleybusse umgestellt werden sollen. Um hierfür die notwendigen Entscheidungsgrundla- gen zusammentragen zu können, beauftragte die für das Projekt verantwortliche West Yorkshire Passenger Transport Executive (WYPTE) in Wakefield das Institut für Verkehrsplanung, Transporttechnik, Strassen- und Eisenbahnbau der Eidgenössischen Technischen Hochschule Zürich (ETHZ) mit einer umfassenden Langzeituntersuchung der Unterhaltskosten von Trolley- und Dieselbussen. Die Unterhaltskosten stellen nach den Personal- und Kapitalkosten den bedeutendsten Aufwand einer Verkehrsunternehmung dar und können daher für die Wahl eines Verkehrssystems entscheidend werden. [...] Show more
Permanent link
https://doi.org/10.3929/ethz-b-000048028Publication status
publishedJournal / series
IVT SchriftenreiheVolume
Publisher
Institut für Verkehrsplanung, Transporttechnik, Strassen- und Eisenbahnbau (IVT), ETH ZürichOrganisational unit
03149 - Brändli, Heinrich02610 - Inst. f. Verkehrspl. u. Transportsyst. / Inst. Transport Planning and Systems
02226 - NSL - Netzwerk Stadt und Landschaft / NSL - Network City and Landscape
02655 - Netzwerk Stadt und Landschaft D-ARCH
More
Show all metadata
ETH Bibliography
yes
Altmetrics