Show simple item record

dc.contributor.author
Bell, Arvid
dc.contributor.author
Bollfrass, Alexander
dc.date.accessioned
2022-04-27T08:34:17Z
dc.date.available
2021-06-18T13:50:20Z
dc.date.available
2021-06-21T06:34:31Z
dc.date.available
2022-04-27T08:34:17Z
dc.date.issued
2022-05
dc.identifier.issn
1528-3577
dc.identifier.issn
1528-3585
dc.identifier.other
10.1093/isp/ekab004
en_US
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.11850/490388
dc.description.abstract
Current wargaming techniques are effective training and research instruments for military scenarios with fixed tools and boundaries on the problem. Control cells consisting of officiants determining and evaluating moves enforce these boundaries. Real-world crises, however, unfold in several dimensions in a chaotic context, a condition requiring decision-making under deep uncertainty. In this article, CSS’ Alexander Bollfrass and Arvid Bell assess how pedagogical exercises can be designed to effectively capture this level of complexity and describe a new framework for developing deeply immersive exercises.
en_US
dc.description.abstract
Aktuelle Kriegsspieltechniken sind effektive Trainings- und Forschungsinstrumente für militärische Szenarien mit festen Mitteln und Grenzen für Probleme. Kontrollzellen, bestehend aus Offizieren, die Züge beurteilen und bewerten, verschaffen diesen Grenzen Geltung. Reale Krisen entfalten sich jedoch in mehreren Dimensionen in einem chaotischen Kontext, ein Zustand, der Entscheidungen unter tiefer Unsicherheit erfordert. In diesem Artikel bewerten CSS Forscher Alexander Bollfrass und Arvid Bell, wie pädagogische Übungen gestaltet werden können, um diese Komplexität effektiv zu erfassen, und beschreiben einen neuen Rahmen für die Entwicklung tiefgreifender Übungen.
en_US
dc.language.iso
en
en_US
dc.publisher
Oxford University Press
en_US
dc.subject
Wargames
en_US
dc.subject
Simulation
en_US
dc.subject
WMD
en_US
dc.subject
United States
en_US
dc.subject
China
en_US
dc.subject
Russia
en_US
dc.subject
Psychology
en_US
dc.subject
Uncertainty
en_US
dc.subject
Decision-making
en_US
dc.subject
Negotiation
en_US
dc.subject
Real-world
en_US
dc.subject
Crises
en_US
dc.subject
Immersive environment
en_US
dc.title
To Hell with the Cell: The Case for Immersive Statecraft Education
en_US
dc.type
Journal Article
dc.date.published
2021-06-10
ethz.journal.title
International Studies Perspectives
ethz.journal.volume
23
en_US
ethz.journal.issue
2
en_US
ethz.journal.abbreviated
Int. stud. perspect.
ethz.pages.start
129
en_US
ethz.pages.end
150
en_US
ethz.identifier.wos
ethz.identifier.scopus
ethz.publication.place
Cary, NC
en_US
ethz.publication.status
published
en_US
ethz.leitzahl
ETH Zürich::00002 - ETH Zürich::00012 - Lehre und Forschung::00007 - Departemente::02045 - Dep. Geistes-, Sozial- u. Staatswiss. / Dep. of Humanities, Social and Pol.Sc.::03515 - Wenger, Andreas / Wenger, Andreas
en_US
ethz.leitzahl.certified
ETH Zürich::00002 - ETH Zürich::00012 - Lehre und Forschung::00007 - Departemente::02045 - Dep. Geistes-, Sozial- u. Staatswiss. / Dep. of Humanities, Social and Pol.Sc.::03515 - Wenger, Andreas / Wenger, Andreas
en_US
ethz.date.deposited
2021-06-18T13:50:26Z
ethz.source
FORM
ethz.eth
yes
en_US
ethz.availability
Metadata only
en_US
ethz.rosetta.installDate
2022-04-27T08:34:27Z
ethz.rosetta.lastUpdated
2023-02-07T00:58:21Z
ethz.rosetta.versionExported
true
ethz.COinS
ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.atitle=To%20Hell%20with%20the%20Cell:%20The%20Case%20for%20Immersive%20Statecraft%20Education&rft.jtitle=International%20Studies%20Perspectives&rft.date=2022-05&rft.volume=23&rft.issue=2&rft.spage=129&rft.epage=150&rft.issn=1528-3577&1528-3585&rft.au=Bell,%20Arvid&Bollfrass,%20Alexander&rft.genre=article&rft_id=info:doi/10.1093/isp/ekab004&
 Search print copy at ETH Library

Files in this item

FilesSizeFormatOpen in viewer

There are no files associated with this item.

Publication type

Show simple item record