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Tageszeitliche Fahrtenmatrizen im Personenverkehr an Werktagen im Jahr 2000
(2007)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungWorking Paper -
Map-matching of GPS traces on high-resolution navigation networks using the Multiple Hypothesis Technique (MHT)
(2009)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungIn recent years, data from GPS-based surveys has become increasingly important since transport modellers benefit from more accurate and reliable information about times, geographic locations, and routes. At the same time, participants’ burden is reduced substantially if the GPS data collection does not involve time-consuming questions to derive additional information. However, without respondent provided information, extensive data ...Report -
Accounting for similarities in air transport route choice
(2008)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungOvercoming the “independence of irrelevant alternatives” (IIA) property of the basic multinomial logit (MNL) model is a major research issue in the field of discrete choice modelling. In recent years, several approaches have been developed to achieve this goal. This paper focuses on similarities in the context of air connection choice. Due to the extensive choice sets in this study a similarity factor approach is applied, which does - ...Report -
Two-dimensionally constrained disaggregate trip generation, distribution and mode choice model
(2007)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungWorking Paper -
Optimal parameter values for GPS post-processing
(2008)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungMode detection stage is a crucial step of post-processing of GPS raw data. In the procedure developed by Schüsssler and Axhausen (2008), a fuzzy logic based algorithm is used for mode detection of each stage of a trip. This fuzzy logic uses fuzzy variables with three or four membership functions. Each membership function has four key points or parameters. This paper deals with optimization of these parameters to give best possible match ...Working Paper -
Verkehrsmodell für den öffentlichen Verkehr des Kantons Zürich
(2005)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungReport -
Accounting for route overlap in urban and suburban route choice decisions derived from GPS observations
(2009)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungWorking Paper -
Erstellung des nationalen Personenverkehrsmodells für den öffentlichen und privaten Verkehr
(2006)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungWorking Paper -
Einbezug von Reisekosten bei der Modellierung des Mobilitätsverhaltens
(2007)Das Projekt B1 Einbezug von Reisekosten bei der Modellierung des Mobilitätsverhaltens hatte als Ziel, die möglichen Auswirkungen von Mobility Pricing auf das Verkehrsverhalten zu klären. Es stellt damit die Grundlage für die Abschätzung möglicher Verkehrsnachfrageveränderungen dar. Dabei stehen die Zahlungsbereitschaft und wesentliche Veränderungen des Verkehrsverhaltens durch die Einführung von Mobility Pricing im Vordergrund.Report