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Demand responsive transit simulation of Wayne County, Michigan
(2020)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungDemand Responsive Transit (DRT) can provide an alternative to private cars and complement existing public transport services. DRT’s potential is enhanced by the advent of automation; such services are often referred to as shared autonomous vehicles (SAVs). However, the successful implementation of DRT services remains a challenge; as both researchers and policy makers can struggle to determine what sorts of places or cities are suitable ...Working Paper -
Conserved quantities in human mobility
(2022)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungQuantifying intra-person variability in travel choices is essential for the comprehension of activity-travel behaviour. Due to a lack of appropriate datasets and methods, there is limited understanding of how an individual’s travel pattern evolves over months and years. We use two high-resolution user-labelled datasets consisting of billions of GPS track points from ∼ 3800 individuals to analyze individuals’ activity-travel behaviour over ...Working Paper -
Combining urban scaling and polycentricity to explain socio-economic status of urban regions
(2018)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungThe fast pace of urbanisation may benefit or be detrimental to the socio-economic status of urban areas. Understanding how the configuration of urban areas influences the socio-economic status of their inhabitants is of crucial importance for urban planning. In theory, urban scaling laws and polycentric development are two well-known concepts developed to increase our understanding of urbanisation and its socio-economic effects. In practice, ...Working Paper -
Greening Household Behaviour and Transport
(2014)OECD Environment Working PapersThis report focuses on personal transport choices. It presents the results of follow-up analysis of the 2011 OECD Survey on Environmental Policy and Individual Behaviour Change (EPIC) survey where econometric techniques are applied. The report complements the overview of the survey data provided in the publication OECD (2014). The objective of the analysis is to understand the determinants of household choices in the following areas: the ...Working Paper -
Analyse des Angebots von Catch a Car in Basel
(2020)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungCatch a Car wurde im August 2014 als erstes free-floating Carsharing-Angebot der Schweiz lanciert. Mittels einer wissenschaftlichen Begleitstudie hat das Institut für Verkehrsplanung und Transportsysteme der ETH Zürich seither die Auswirkungen des free-floating Carsharing auf das Verkehrsverhalten seiner Mitglieder und auf das städtische Verkehrssystem untersucht. In einer ersten Studie in 2014 und 2015 wurden Informationen zu den ...Working Paper -
Analyse des Angebots von Catch a Car in Basel
(2018)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungCatch a Car wurde im August 2014 als erstes free-floating Carsharing-Angebot der Schweiz lanciert. Mittels einer wissenschaftlichen Begleitstudie hat das Institut für Verkehrsplanung und Transportsysteme der ETH Zürich seither die Auswirkungen des free-floating Carsharing auf das Verkehrsverhalten seiner Mitglieder und auf das städtische Verkehrssystem untersucht. In einer ersten Studie in 2014 und 2015 wurden Informationen zu den ...Working Paper -
Verbesserung des öffentlichen Personennahverkehrs in der grossen Kreisstadt Mühlacker
(1987)Working Paper -
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Developments in parking policy and management
(1990)Rees-Jefferey's Discussion PaperWorking Paper -