Suche
Ergebnisse
-
Influence of parking on location and mode choice
(2011)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungThis paper assesses the effects of parking availability on behavioral responses by travelers, and which approaches are appropriate for modeling those responses. In addition to the well-known trade-offs between travel times and fuel or transit ticket costs, parking search times and costs have a significant impact on travelers’ decisions. A stated choice study of parking, location, and mode choice was conducted to assess those choices. The ...Working Paper -
Einbezug von Reisekosten bei der Modellierung des Mobilitätsverhaltens
(2007)Das Projekt B1 Einbezug von Reisekosten bei der Modellierung des Mobilitätsverhaltens hatte als Ziel, die möglichen Auswirkungen von Mobility Pricing auf das Verkehrsverhalten zu klären. Es stellt damit die Grundlage für die Abschätzung möglicher Verkehrsnachfrageveränderungen dar. Dabei stehen die Zahlungsbereitschaft und wesentliche Veränderungen des Verkehrsverhaltens durch die Einführung von Mobility Pricing im Vordergrund.Report -
Route, mode and departure time choice behaviour in the presence of mobility pricing
(2007)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungThis paper summarises the results of an extensive stated preference (SP) survey, conducted in Switzerland in order to obtain detailed information for the evaluation of mobility pricing schemes. Four different SP experiments were included: one about the political acceptability of mobility pricing and the other three about route, mode and departure time choice behaviour in the presence of mobility pricing. The questionnaires of 1005 respondents ...Report -
Two-dimensionally constrained disaggregate trip generation, distribution and mode choice model
(2007)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungWorking Paper -
Tageszeitliche Fahrtenmatrizen im Personenverkehr an Werktagen im Jahr 2000
(2007)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungWorking Paper -
Design elements of road pricing schemes and their acceptability
(2007)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungWorking Paper -
Erstellung des nationalen Personenverkehrsmodells für den öffentlichen und privaten Verkehr
(2006)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungWorking Paper -
A route choice model in Switzerland based on RP and SP Data
(2006)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungIn Switzerland, a broad political discussion has started about the introduction of road pricing. The study presented in this paper is a part of a major Swiss project analyzing different mobility pricing schemes. Here, we analyze long distance route choice behavior by car with both revealed and stated preferences data. Firstly, we estimate a Path Size Logit route choice model based on revealed preferences data where the actual choices are ...Working Paper -
Ein zweiseitig gekoppeltes Modell zur simultanen Berechnung der Verkehrserzeugung, Verkehrsverteilung und Verkehrsaufteilung
(2006)Verkehrsforschung OnlineDie Schweizer Bundesregierung hat das IVT der ETH Zürich gemeinsam mit der TU Dresden und Emch+Berger Zürich gebeten, Quelle-Ziel-Matrizen verschiedener Verkehrsarten und Fahrtzwecke für das Jahr 2000 zu berechnen. Das komplizierte Verkehrsbezirkssystem, welches reichlich 3000 Verkehrsbezirke besitzt, erforderte einen Algorithmus, der schnell und gleichzeitig in der Lage ist, die Verkehrserzeugung, Verkehrsverteilung und Verkehrsaufteilung ...Report -
Verkehrsmodell für den öffentlichen Verkehr des Kantons Zürich
(2005)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungReport