Recent Submissions 

  1. Improving Cape Town's public lighting policy for informal settlements 

    Briers, Stephanie (2019)
    ISTP Policy Brief
    Unequal access to public lighting in Cape Town is an increasing focus for the public and city government but existing policies prevent the situation from improving in the most underserviced areas – informal settlements.
    Report
  2. StEER-EERI: 2023 Mw 7.8 Kahramanmaras, Türkiye Earthquake Sequence Joint Preliminary Virtual Reconnaissance Report (PVRR) 

    Dilsiz, Abdullah; Günay, Selim; Mosalam, Khalid M.; et al. (2023)
    This joint Preliminary Virtual Reconnaissance Report (PVRR) issued by the Structural Extreme Events Reconnaissance (StEER) network and Earthquake Engineering Research Institute (EERI) Learning From Earthquakes (LFE) Program: 1) provides details of the February 6 Mw 7.8 and Mw 7.5 earthquakes, 2) describes local seismic codes and building construction practices, 3) compares the recorded ground shaking with the parameters used for design, ...
    Report
  3. PSC Impact report. 25 years of plant science research, education and outreach 

    Dahinden, Manuela; Paschke, Melanie (2023)
    Since it was launched 25 years ago, the Zurich-Basel Plant Science Center (PSC) has contributed significantly to the field of plant sciences. By creating a highly visible platform, and through our innovative collaborations in research programmes, fellowships and educational offering, we show the profound impact that plant sciences can have. PSC facilitates interdisciplinary collaboration and bridges the gap between scientific knowledge ...
    Report
  4. Reconnaissance des acquis 

    Renold, Ursula; Bolli, Thomas; Dändliker, Lena; et al. (2023)
    CES Studies
    Dans cette étude, nous examinons, sur mandat du Secrétariat d'Etat à la formation, à la recherche et à l'innovation (SEFRI), les défis posés par les procédures de " reconnaissance des acquis " dans la formation professionnelle initiale. De telles procédures permettent aux travailleurs de faire reconnaître leurs compétences à un diplôme de la formation professionnelle initiale. La pertinence et le potentiel de la « reconnaissance » en ...
    Report
  5. Anerkennung von Bildungsleistungen 

    Renold, Ursula; Bolli, Thomas; Dändliker, Lena; et al. (2023)
    CES Studies
    In dieser Studie untersuchen wir im Auftrag des Staatssekretariats für Bildung, Forschung und Innovation (SBFI) die Herausforderungen von Verfahren zur «Anerkennung von Bildungsleistungen» in der beruflichen Grundbildung. Solche Verfahren ermöglichen es den Arbeitnehmenden, ihre Kompetenzen an einen Abschluss der beruflichen Grundbildung anerkennen zu lassen. Die Relevanz und das Potenzial der «Anerkennung» in der Schweiz ist hoch, da die ...
    Report
  6. ETH Zürich Jahresbericht 1990 

    ETH Zürich (1991)
    ETH Zürich Jahresbericht
    Report
  7. ETH Zürich Jahresbericht 1989 

    ETH Zürich (1990)
    ETH Zürich Jahresbericht
    Report
  8. ETH Zürich Jahresbericht 1988 

    ETH Zürich (1989)
    ETH Zürich Jahresbericht
    Report
  9. ETH Zürich Jahresbericht 1992 

    ETH Zürich (1993)
    ETH Zürich Jahresbericht
    Report
  10. ETH Zürich Jahresbericht 1994 

    ETH Zürich (1995)
    ETH Zürich Jahresbericht
    Report
  11. ETH Zürich Jahresbericht 1991 

    ETH Zürich (1992)
    ETH Zürich Jahresbericht
    Report
  12. ETH Zürich Jahresbericht 1986 

    ETH Zürich (1987)
    ETH Zürich Jahresbericht
    Report
  13. ETH Zürich Jahresbericht 1982 

    ETH Zürich (1983)
    ETH Zürich Jahresbericht
    Report
  14. ETH Zürich Jahresbericht 1987 

    ETH Zürich (1988)
    ETH Zürich Jahresbericht
    Report
  15. ETH Zürich Jahresbericht 1983 

    ETH Zürich (1984)
    ETH Zürich Jahresbericht
    Report
  16. ETH Zürich Jahresbericht 1985 

    ETH Zürich (1986)
    ETH Zürich Jahresbericht
    Report
  17. ETH Zürich Jahresbericht 1984 

    ETH Zürich (1985)
    ETH Zürich Jahresbericht
    Report
  18. ETH Zürich Jahresbericht 1980 

    ETH Zürich (1981)
    ETH Zürich Jahresbericht
    Report
  19. ETH Zürich Jahresbericht 1981 

    ETH Zürich (1982)
    ETH Zürich Jahresbericht
    Report

View more