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Ein neuer Ansatz für standardisierte Ganglinien
(2010)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungStandardisierte Ganglinien sind eine wesentliche Grundlage für viele Bemessungsverfahren des Verkehrswesens. Die gängige Praxis, deren Dynamik in Tages-, Wochen- und Monatsganglinien zu zerlegen, erzeugt Verzerrungen, insbesondere für Montage und Freitage. Die Praxis querschnittsorientierte Ganglinien auszuweisen entfernt weitere wichtige Details. Im Rahmen der Neuerstellung der relevanten Schweizer Norm wurden diese beiden Ansätze verworfen ...Working Paper -
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Modellierung historischer Reisezeiten im motorisierten Individualverkehr in Deutschland
(2010)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungThe road infrastructure has been greatly expanded during the past 40 years. This report describes the data collection and modelling of the historical travel times and network distances of private transport from 1970 to 2006 in Germany.Working Paper -
Changes in variations of travel time expenditure
(2010)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungWorking Paper -
Calculating benefits of infrastructural investment
(2010)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungWorking Paper -
An interactive stated adaptation survey of activity scheduling decisions
(2010)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungThe paper reports on current research in a project exploring new approaches for analyzing travel demand induced by changes in generalized costs of travel and activity participation. A sample of respondents were administered a five-day travel diary, from which one day was selected for further analysis. The conditions of that day were changed using predefined heuristics based on the household characteristics, to attain significant changes ...Working Paper -
Agenten-basierte Simulation für location based services
(2010)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungMobilität bildet den Grundpfeiler auf dem ortsbasierte Dienstleistungen (Location Based Services) ruhen. Darum ist ein präzises Abbild der Mobilität der zu erreichenden Zielgruppen für diese Art von Diensten unerlässlich. Mikrosimulationsmodelle zur Generierung von Mobilität liefern hierzu eine vollständige Mobilitätsanalyse, inklusive der Entscheidungsfindungsprozesse mobiler Individuen und somit die Verknüpfung statistisch relevanter ...Report -
Pushing the limits
(2010)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungThis paper describes the concept of a versatile transport simulation framework to be used for the development of integrated transport simulation models. It is designed to improve modularization and thereby simplify the collaboration between scientists and engineers from different fields. Modularization is believed to be important due to the increasing complexity of the implementation task if models from different areas are to be integrated. ...Working Paper -
Location decisions of firms
(2010)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungBecause of the interdependence between resident population (e.g. as customers or manpower) and economic activities (e.g. shops or services), firm location decisions play an important role in comprehensive land use models. However, due to a lack of data at the micro level permit-ting the estimation of discrete choice models, there is only little research on this topic. In this paper, data from the commercial registers of three Swiss cantons, ...Working Paper -
Benzinpreis und Bahnnutzung
(2010)Selbst nachdem im Zuge der aktuellen Wirtschaftskrise die massiven Ölpreissteigerungen der vergangenen Monate gebremst worden sind, sind in mittelbarer Zukunft Benzinpreise von 4.- CHF pro Liter und mehr durchaus vorstellbar. Dies warf zum Zeitpunkt des Beginns der Studie die Frage auf, wie sich die Nachfrage im motorisierten Individualverkehr sowie im öffentlichen Verkehr als Reaktion auf diese vorher nie dagewesenen Preisstrukturen ...Report