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Bemessungsverkehrsstärken
(2015)Dieser vorliegende Bericht umfasst die Einführung und Erläuterung eines probabilistischen Bewertungsverfahrens (Methode IVT) zusammen mit der dazu entwickelten Software in Form eines Excel Programmes sowie einen Vergleich der vorgestellten Methode mit einer in Deutschland entwickelten Methode mit demselben Ziel, der Berechnung von generalisierten Kosten in Form von Staustunden. Die beiden Methoden stellen eine Weiterentwicklung der ...Report -
Prediction of AADT on a nationwide network based on an accessibility-weighted centrality measure
(2015)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungIn the present paper a direct demand modelling approach for AADT prediction on a nationwide network is presented. A particular focus if given on the construction of a variable that can capture the interregional demand patterns by taking into account the direction of potential interactions over space, called accessibility-weighted centrality, by applying different modifications on the stress centrality measure, tailored for the task of ...Working Paper -
Final report: The risk for a gridlock and the macroscopic fundamental diagram
(2015)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungA solid base for modeling traffic gridlocks and their avoidance by control techniques exists for the strand of aggregate transport modeling. However, transport modeling continuously shifts from aggregate (macroscopic) to disaggregate (microscopic) models in recent years as with the movement from extending to managing the infrastructure, many important new questions came up, which can only be answered having the higher resolution of the ...Report -
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Gesamtwirtschaftliche Effekte des öffentlichen Verkehrs mit besonderer Berücksichtigung der Verdichtungs- und Agglomerationseffekte
(2015)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungFür die Schweiz gibt es noch keine empirischen Untersuchungen zu den agglomeration economies, ein Nutzenelement des Verkehrs, das in den letzten Jahren intensiv diskutiert wurde. Die Hypothese ist, dass durch eine verbesserte Erreichbarkeit von Agglomerationen oder anderen Gebieten ein grösserer Arbeits-, Zuliefer- und Absatzmarkt entsteht, der zu zusätzlichen Wachstumseffekten führt. Dieser Effekt ist teilweise als zusätzlicher Nutzen ...Report -
Predicting response rates updated
(2015)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungThis note updates the first detailed analysis of response burden and response rates reported in Axhausen and Weis (2010). It also updates the rating of stated choice experiments. The analysis of the richer data set shows that the drop in response rate is proportional to the length and complexity of the questionnaire and gives first formulae to predict the response rates.Report -
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Testing efficient stated choice designs
(2015)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungFive D-e cient Stated Choice designs are created and tested for their reliability and precision in parameter estimates and value of time (VOT) calculations for a specific mode choice example. The designs are tested based on RP data and choice simulations, which is repeated 2000 times in order to get insights into deviations from the predefined a-priori parameters. A significant e ciency gain in standard errors due to the exclusion of ...Working Paper -
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Impacts of a new free-floating car-sharing system in Basel
(2015)Arbeitsberichte Verkehrs- und RaumplanungFree-floating car-sharing is a new and fast-growing service. Since it differs from the well-studied station-based round-trip car-sharing service in many structural aspects, market potential analyses as well as estimates of environmental impacts are not necessarily transferable. This research attempts to estimate the environmental impact of free-floating car-sharing using a smartphone- based GPS-tracking approach. In this paper, the ...Working Paper